kunga ciešanu SVĒTDIENA
- Pāvests Francisks, runājot par kristiešu cerību,
atgādina, ka Dievs vienmēr ir lielāks par mums, un mēs, kas esam radīti pēc
Viņa attēla un līdzības, nedrīkstam Viņu pazemināt līdz savam lielumam vai
pielīdzināt citiem dieviem, veidotiem pēc mūsu attēla un pielāgotiem mūsu
vēlmēm. Bet, uzticoties Dieva vārdam, un, cerot uz Viņa apsolījumiem, ņemot
dalību Viņa dzīvē un priecājoties par Viņa gādību, kas atklāta Viņa Dēla
dzimšanā, nāvē un augšāmcelšanā, mēs esam aicināti kļūt arvien vairāk un vairāk
līdzīgāki Viņam (sal. Uzruna vispārējās audiences laikā 2017. gada 11. janvārī
).
Lielā nedēļa sākas ar Jēzus majestātisko ierašanos Jeruzalemē. Viņš pilsētā ierodas uz ēzelīša. Rakstu pazinēji zina, ko tas nozīmē. Pravietis Zaharijs pravietoja par laiku, kad Izraēlis būs brīvs no apspiedēju varas, jo tautu atbrīvos karalis no Dāvida cilts, kurš nejās uz zirga, bet uz ēzelīša. Šajā dienā Jēzus aicina mūs Viņam sekot cauri šim pūlim. Tuvojoties augšāmcelšanās dienai, varētu likties, ka kārdinājumi ir beigušies, mēs jau esam pie finiša taisnes, jūtamies kā uzvarētāji. Bet patiesībā tieši tagad sāksies visdziļākā šķīstīšanās. Jēzus, kas iet cauri pūlim, nevēlas, lai mēs paliktu tajā. Viņš ved mūs tam cauri, aicina neapstāties pie sasniegtā, nepriecāties par agru. Sātans Jēzu kārdināja, piedāvādams tam varu un kontroli pār visu pasauli, bet Jēzus vēlas šķīstīt mūs no tā visa.
Jēzus atbrīvo no viltus cerības arī savus tuvākos
sekotājus – mācekļus. Viņi, esot kopā ar Jēzu, piedzīvoja daudz brīnumu, tomēr
nespēja pieņemt pašu galveno, uz ko Viņš norādīja: „Cilvēka Dēls tiks nodots
augstajiem priesteriem un Rakstu zinātājiem. Un tie Viņu notiesās uz nāvi un
atdos Viņu pagāniem izsmiešanai, šaustīšanai un sišanai krustā. Bet trešajā
dienā Viņš augšāmcelsies.” (Mt 20, 18) Nespēdami pieņemt ziņu par Jēzus
mokpilno nāvi, mācekļi nespēja ieticēt arī augšāmcelšanās notikumam. Viņus
apžilbināja brīnumi un pašu priekšstats par Viņu, tāpēc arī Jēzus tumšākajā
stundā tie nav kopā ar Viņu, bet ļaujas apkārtējo notikumu ietekmei. Vispirms
viņi aizmieg Ģetzemanes dārzā, bet pēc tam, kad Jēzus tiek sagūstīts, viņi
bailēs izklīst. Pat Pēteris, kurš pārdroši bija solījis nepamest Jēzu (sal. Mt
26, 35), ne tikai pamet Viņu, bet arī trīs reizes noliedz. Mācekļi pazūd
pūlī. Viņi kļūst par tiem, kas ir no pasaules. Tomēr tās vēl nav beigas…
radieceze.lv
______________________________________________________________________
Copyright © 2013-2019 Romas katoļu Baznīcas Rēzeknes-Aglonas diecēze