Menu:














 


ūtardĪna, 10. juļs

PYRMAIS LASEJUMS Os 8, 4–7. 11–13

Izraelīšu napaklauseiba un alkdīveiba.

LASEJUMS NU PRAVĪŠA OSEJA GRŌMOTAS

Tū soka Kungs:

«Izraeļa dāli sev īcēle kēneņus, bet pret munu grybu; īcēle augstmaņus, bet bez munas ziņas. Nu sova sudobra un zalta jī pagatavōja sev alkus, lai poši  būjā. Nūgōzts ir tovs teļš, Samarija! Pret jim ir īsadagušas munas dusmes. Cik vēļ ilgi jī naspēs sevi škeisteit? Ari tys taču ir nu Izraeļa, tū ir darynōjis amatnīks, un tys nav dīvs, jo Samarijas teļš saškeiss dzērkstelēs. Jī taču sēj vēju un pļaus vātru. Labeiba bez vōrpom nadūs myltus, un, jo ari dūtu, tod tūs apēss svešī. Daudz oltoru uzcēle Efraims, bet tī kolpoj jam vīneigi grākam. Es uzraksteju jim daudzus munus lykumus, bet tī tyka uzskateiti par svešim. Jī mīļoj kaunamūs upurus, salīk upurī gaļu un labprōt tū ād, bet Kungs tūs napījims. Jys tagad atcerēsīs jūs nūzīgumus un ar strōpi pīmeklēs jūs grākus. Jī otkon atsagrīzs Egiptē.»

Tys ir Dīva vōrds.

 

PSALME 115 (113B)

Refrens: Mes uzatycom sovam Dīvam. (R. sal. 9a)

3 Myusu Dīvs ir dabasūs;

jys dora vysu, kū vīn vēlejās.

4 Pogōnu dīvakli ir zalts un sudobrs,

cylvāku rūku dorbi.

Refrens

5 Tim ir mute, bet tī narunoj,

tim ir acis, bet tī naredz.

6 Tim ir ausis, bet tī nadzērd,

tim ir nōsis, bet tī nasaūž.

Refrens

7 Tim ir rūkas, bet tī naspēj satausteit,

tim ir kōjas, bet tī nastaigoj,

ar sovu reikli tī naizdūd skaņu.

8 Tim leidzeigi kļyus tī, kas tūs taisa,

un vysi, kas uz tim pasaļaun.

Refrens

9 Izraeļa noms uzatic Kungam:

jys ir tim paleigs un vairūgs.

10 Ārona noms uzatic Kungam:

jys ir tim paleigs un vairūgs.

Refrens

 

PYRMSEVANGELIJA DZĪDŌJUMS Jņ 10, 14

Alleluja.

Es asu lobais Gons,

es pazeistu sovas vuškas, un munejōs pazeist mani.

Alleluja.

 

EVANGELIJS Mt 9, 32–38

Jezus apsažāloj par cylvākim.

LASEJUMS NU JEZUS KRISTUS EVANGELIJA, KŪ UZRAKSTEJIS SVĀTAIS MATEJS

Tymā laikā:

Pi Jezus atvede māmu cylvāku, kurā beja ļaunais gors. Kod ļaunais gors beja izdzeits, māmais sōce runōt. Un ļaudis breinōjōs, saceidami: «Nikod vēļ Izraelī nav bejuse taida parōdeiba.» Bet farizeji saceja: «Ļaunūs gorus jys izdzan ar valnu vērsnīka spāku.» Un Jezus apstaigōja vysas piļsātas un cīmus, mōceidams jūs sinagogā un sludynōdams vaļsteibas Evangeliju, un dzīdynōdams kotru slimeibu un kotru kaiti. Bet, radzādams ļaužu pulkus, jys īsažālōja par jim, jo jī beja apspīsti un atstōti kai vuškas, kam nav gona. Tod jys saceja sovim mōceklim: «Pļōves lauks patīši ir lels, bet strōdnīku moz. Tōpēc lyudzit pļōves lauka Kungu, lai jys syuta strōdnīkus sovā pļōvē.»

Tys ir Kunga vōrds.



























Copyright © 2013-2018 Romas katoļu Baznīcas Rēzeknes-Aglonas diecēze