Menu:















parastā liturģiskā laika posma XXXII svētdiena

Lasīt dienas lasījumus

Šodienas Evaņģēlija fragmentā lasām par sarunu starp Jēzu un dažiem saducejiem. Saduceji Jēzus laikā bija jūdaisma atzara pārstāvji, kas bija cēlušies no priestera Zadoka ģimenes. Viņi bija rakstītā Mozus likuma interpretētāji, kas nozīmē, ka viņi nepiekrita farizeju pozīcijai, kas piedāvāja Mozus likuma mutisku interpretāciju.

Šajā fragmentā saduceji ir raksturoti kā pretinieki ticībai uz augšāmcelšanos. Aprakstītajā dialogā mēs varam saskatīt disputa piemēru, kāds pirmā gadsimta jūdaismā bija ļoti izplatīts. Saduceji izmanto levirāta laulības piemēru, kas aprakstīts Mozus likumā, lai apšaubītu ticību uz augšāmcelšanos. Saskaņā ar Atkārtotā likuma grāmatu, ja vīrs nomirst, neradījis pēcnācējus, vīra brālim ir jāprec viņa sieva, un šīs savienības atvase mantoja īpašumu un rūpējās par mirušā brāļa vārdu. (Atk 25, 5 - 10) Saduceji lieto šo piemēru, lai apšaubītu ticību uz augšāmcelšanos.

Jēzus apgalvo, ka augšāmcelšanās pastāv, izmantojot to pašu rakstīto Mozus likumu. Izmantojot tekstu no Izceļošanas grāmatas 3. nodaļas, kur ir aprakstīta Mozus satikšanās ar Dievu degošajā krūmā, Jēzus parāda, ka Dievs ir dzīvo, nevis mirušo Dievs. Jēzus izmanto pašu saduceju metodi un tekstus, lai viņus apšaubītu. Kā atklāj Evaņģēlija teksts, Viņš sakauj viņus viņu pašu spēlē.

Vēl svarīgāk, šajā sarunā Jēzus atklāj mūsu prāta ierobežotību, kad iet runa par mūžīgo dzīvi. Saduceji iebilda pret augšāmcelšanos ierobežotās zemes eksistences dēļ. Viņi neiedomājās citu iespēju eksistencei un attiecībām ar Dievu. Jēzus atklāj, ka dzīves pēc augšāmcelšanās iespējas pārsniedz mūsu prāta spējas. Sarunas noslēgums iesaka arī ko citu – pavadīt laiku, raizējoties par mūžīgo dzīvi, nozīmē nesaprast būtību. Būtība ir, ka mūžīgas attiecības ar Dievu ir iespējamas, jo Dievs ir dzīvo Dievs, jo Viņam viss ir dzīvs.  

    Ievietots: 12:07, 04.11.2016.                                                                                             radieceze.lv

Copyright © 2013-2016 Romas katoļu Baznīcas Rēzeknes-Aglonas diecēze