Menu:


















KUNGA DEBESKĀPŠANA

Šodien debesīs notiek patiesi svētki, svētki kādus grūti iztēloties! Eņģeļus (..), redzot pārnākam To, kas pirms trīsdesmit trim gadiem devās lejup un kļuva mazs Bērniņš, pārņem liels prieks. Tagad Jēzus atgriežas (..) un nes savā miesā cilvēcisko ciešanu pēdas. Viņa zemes dzīves ievainojumi tagad ir goda un slavas pilni. Lūk, īstenojas Jēzus patiesā ienākšana Jeruzalemē – eņģeļu un  svēto pulki uzgavilē Karalim, kas ienāk savā valstībā. (..) Jēzus, kurš devās projām viens, tagad atgriežas kopā ar lielu ļaužu pulku! Gans ved atpakaļ savās asinīs mazgāto ganāmpulku un kūtī atgriež pazudušās avis. (Daniels Anžs)


Pēc tam, kad Jēzus četrdesmit dienas vairākkārt bija parādījies mācekļiem, stāstījis par Dieva valstību un ieturējis kopīgu maltīti ar tiem, Viņš pavēlēja mācekļiem neaiziet no Jeruzalemes pirms Svētā Gara atnākšanas (sal. Apd 1, 3-4). Pēc tam Viņš mākonī tika pacelts debesīs (sal. Apd 1, 9). Debeskāpšana tiek parādīta kā pēdējais notikums Galilejā, ar kuru arī tiek noslēgta evaņģēlista Marka liecība par Jēzu Kristu (sal. Mt 28, 16-20).

Pirms uzkāpšanas debesīs, Jēzus, vēlēdamies, lai visi būtu vienībā ar Trīsvienīgo Dievu, pavēl apustuļiem darīt par mācekļiem visas tautas, kristot tās Dieva Tēva un Dēla, un Svētā Gara vārdā, un mācīt pildīt visu, ko Viņš pavēlējis (sal. Mt 28,19). Tas ir aicinājums no jauna atsaukt atmiņā Kalna sprediķi, kurā apkopota visa Jēzus mācība, un pilnībā izpaužas Dieva, sevis un otra cilvēka mīlestība.

Jēzus apsolījums būt kopā ar savu tautu „visās dienās, līdz pat pasaules baigām” (Mt 28, 20), norāda uz Evaņģēlija sākumu, kad Jēzus tiek nosaukts par Emmanuelu (sal. Mt 1, 23).Šajā vārdā rodama atbilde uz cilvēka dziļākajām ilgām pēc Dieva. Vārds Emmanuels ietver gan lūgšanu, gan aizbildinājumu, kā arī apsolījumu un pasludinājumu. Evaņģēlija beigās tas tiek attiecināts uz pastāvīgu Jēzus klātbūtni, kas piepildījumu rod Euharistijā.

Benedikts XVI grāmatā “Jēzus no Nācaretes”, komentējot šo notikumu, raksta, ka Jēzus pēc debeskāpšanas, būdams kopā ar Tēvu, ir kļuvis mums tuvāks. Viņš vairs neatrodas kādā konkrētā ģeogrāfiskā pasaules vietā, kā pirms uzkāpšanas debesīs, bet ir klātesošs un pieejams visiem un visur. Lai mums būtu vieglāk saprast Jēzus klātbūtni pēc debeskāpšanas, vēl esot virs zemes, Jēzus to anticipē (lat. anticipāre – iepriekš saņemt, iepriekš baudīt, apsteigt), kad pēc maizes pavairošanas liek mācekļiem doties uz Betsaidu (sal. Mk 6, 45–52). Kamēr Jēzus atlaiž cilvēkus, mācekļi iekāpj laivā un pirms Viņa dodas uz pilsētu otrpus krastam. Bet Jēzus dodas kalnā, lai lūgšanā pavadītu laiku kopā ar Tēvu. Mācekļi laivā ir vieni. Sākas vētra. Ir spēcīgs pretvējš, un ezers ir trauksmains. Viņi ir vētras un viļņu apdraudēti. Kungs, šķiet, ir tālu prom. Bet patiesībā Viņš ir kopā ar Tēvu un Viņam ir zināms, kas notiek ar mācekļiem. Viņš tos redz un tāpēc, ka redz, nāk pie tiem pa ūdens virsmu. Viņš iekāpj laivā un dara iespējamu ceļojuma turpināšanu līdz galamērķim.

Šie notikumi visprecīzāk atspoguļo Baznīcas stāvokli pēc Kunga debeskāpšanas. Kungs ir pie Tēva labās rokas. Viņš ir nomodā par mums. Viņš ir spējīgs jebkurā brīdī iekāpt mūsu dzīves laivā. Mēs vienmēr varam saukt Viņu un varam būt pārliecināti, ka Viņš mūs redz un dzird. Mūsdienās Baznīca, ko simbolizē kuģis, ceļo pa vēstures vētraino laika okeānu. Bieži izskatās, ka tam draud nogrimšana, bet Dievs ir tajā un Viņš nāk īstajā brīdī.

radieceze.lv
























Copyright © 2013-2016 Romas katoļu Baznīcas Rēzeknes-Aglonas diecēze