Menu:














GAVĒŅA III NEDEĻA
SVĀTDĪNA A GODĀ

PYRMAIS LASEJUMS Izc 17, 3–7
Yudiņa izsaukšona nu klints.

 LASEJUMS NU IZCEĻŌŠONAS GRŌMOTAS

Tamōs dīnōs:

Rafidimā yudiņa tryukuma dēļ tauta beja izslōpuse un

kūrnēja pret Mozu, saceidama: «Voi tōdēļ tu liki mums izīt

nu Egiptes, lai myusus, myusu bārnus un lūpus nūmārdātu

aiz slōpem?» Tod Mozus sauce uz Kungu, saceidams: «Kū

lai es īsōcu ar šū tautu? Daudz natryukst, ka jī mani

nūmātōtu ar akminim.»

Un Kungs atbiļdēja Mozum: «Ej tautai pa prīšku un

pajem sev leidza dažus nu Izraeļa vacōkajim. Sovā rūkā

pajem reiksti, ar kuru tu syti pa upi, un ej. Lyuk, es

nūsastōšu tovā prīškā uz kliņts Horebā. Un tu sissi pa kliņti,

un nu tōs izplyuss yudiņs, lai tauta var padzert.»

Un Mozus tai izdareja Izraeļa vacōkūs prīškā, un šū vītu

nūsauce vōrdā «Kārdynōjums» Izraeļa dālu streidēšonōs

dēļ un tōdēļ, ka jī kārdynōja Kungu, saceidami: «Voi

Kungs ir myusu vydā voi nav?»

Tys ir Dīva vōrds.

PSALME 95 (94)

Refrens: Nanūcītynojit sovas sirdis. (R. sal. 8b)

1 Nōcit, dzīdōsim Kungam ar prīcu,

    līksmi gūdynōsim Dīvu, myusu Pesteitōju.

2 Īsim ar pateiceibu Jō vaiga prīškā

    un gavilēsim Jam dzīsmēs.

Refrens

6 Nōcit, pīlyugsim un krissim pi zemes,

    lūceisim ceļus Kunga, myusu Radeitōja, prīškā,

7 jo Jys ir myusu Dīvs,

    bet mes – Jō tauta un Jō gonompulka avis.

Refrens

8 Kaut jyus šudiņ dzērdātu Jō bolsu!

   «Nanūcītynojit sovas sirdis

9 kai Meribā, kai Massas dīna tuksnesī,

   kur mani kārdynōja jyusu tāvi:

   jī pōrbaudeja mani,

  lai gon beja redzējuši munus dorbus.

Refrens

ŪTRAIS LASEJUMS Rom 5, 1–2. 5–8
Dīva mīlesteiba ir īlīta myusu sirdīs ar Svātū Goru.

LASEJUMS NU SVĀTŌ APOSTOLA PŌVULA VĒSTULES ROMĪŠIM

Brōli:

Attaisnōtim caur ticeibu, mums ir mīrs ar Dīvu caur

myusu Kungu Jezu Kristu. Caur Jū mums ticeibā ir pīeja

tai žēlesteibai, kurā mes stōvam un lapojamēs ar Dīva

gūdeibas cereibu.

Bet cereiba napīviļ, jo Dīva mīlesteiba ir īlīta myusu

sirdīs ar Svātū Goru, kas mums ir dūts. Jo Kristus sovā

laikā nūmyra par bezdīveigajim, kod mes vēļ bejom naspēceigi.

Naz voi kaids byutu gotovs mērt par taisneigū, lai gon

par labdari kaids varbyut ari uzdrūšynōts mērt. Bet Dīvs

mums parōda sovu mīlesteibu ar tū, ka Kristus nūmyra par

mums, kod mes vēļ bejom grēcinīki.

Tys ir Dīva vōrds.

PYRMSEVANGELIJA DZĪDŌJUMS Sal. Jņ 4, 42. 15

R. Lai ir slaveits Dīva Vōrds.

V. Kungs, tu patīši esi pasaules Pesteitōjs;

    dūd mums dzeivū yudini, lai nikod mums vairs

    naslōpst.

R. Lai ir slaveits Dīva Vōrds.

 

EVANGELIJS Jņ 4, 5–42
Kristus saruna ar samarīšu sīvīti.

LASEJUMS NU JEZUS KRISTUS EVANGELIJA, KŪ
UZRAKSTEJIS SVĀTAIS JŌŅS

Tymā laikā:

Jezus nūnōce pi Samarijas piļsātas, kuru sauce par Siharu,

natōli nu teiruma, kuru Jākubs beja atvēlējis sovam dālam

Jezupam. Un tur beja Jākuba oka. Jezus, nūguris nu ceļa,

apsasāda pi okas. Beja apmāram sastō stuņde.

Te nu Samarijas atnōce sīvīte īsmeļt yudini. Jezus jai

saceja: «Īdūd maņ padzert», tōdēļ, ka Jō mocekļi beja

aizgōjuši uz piļsātu nupērkt ādamū.

Tod šei samarīšu sīvīte Jam atbiļdēja: «Kai gon tu, byudams

jūds, prosi padzert nu manis, kas asu samarīšu

sīvīte?» Jūdi taču nasadzeivōja ar samarīšim.

Jezus atbiļdēja un jai saceja: «Jo tu pazeitu Dīva dōvonu

un zynōtu, kas ir tys, kurs tev soka: «Īdūd maņ padzert»,

tod tu poša lyugtu nu Jō, un Jys tev dūtu dzeivū yudini».

Sīvīte saceja Jam: «Kungs, tev nav ar kū īsmeļt, un oka ir

dziļa. Nu kurīnes tod tev ir dzeivais yudiņs? Voi tod tu esi

lelōks par myusu tāvu Jākubu, kas mums deve šū oku, un

dzēre nu tōs gon pats, gon jō dāli, gon jō lūpi?»

Jezus atbiļdēja un jai saceja: «Ikvīnam, kas dzer šū yudini,

otkon slōps. Bet, kas dzers yudini, kū es jam dūšu, tam

nimyužam vairs naslōps. Un yudiņs, kuru es jam dūšu, kļyus

jymā par myužeigajai dzeivei stryuklojūša yudiņs olūtu.»

Sīvīte jam teice: «Kungs, dūd maņ šū yudini, ka maņ vairs

naslōptu un nabyutu jōstaigoj uz šejīni smeļt». Bet Jys

atbiļdēja jai: «Aizej, pasauc sovu veiru un atnōc šurp!»

Sīvīte atbiļdēja un Jam saceja: «Maņ nav veira». Jezus jai

teice: «Tu labi pateici: «Maņ nav veira», jo tev beja pīci veiri

un tys, kurš tev ir tagad, nav tovs veirs. Tū tu pareizi pateici.»

Sīvīte saceja Jam: «Kungs, es radzu, ka tu esi pravīts!

Myusu tāvi šymā kolnā pīlyudze Dīvu, bet jyus sokot, ka vīta,

kuru Dīvu nōkās pīlyugt, ir Jeruzaleme.»

Jezus jai atbildēja: «Sīvīt, tici maņ, ka nōk stuņde, kod

jyus napīlyugsit Tāvu na jau šymā kolnā un na Jeruzalemē.

Jyus pīlyudzat tū, kuru napazeistat; mes pīlyudzam tū, kuru

pazeistam, tōdēļ ka pesteišona sōcās nu jūdim. Bet nōk

stuņde, un tei jau ir tagad, kod eistī gūdynōtōji Tāvu pīlyugs

Gorā un patīseibā; un Tāvs vēlejās taidus Jō gūdynōtōjus.

Dīvs ir gors, un tōpēc vajag, ka jō gūdynōtōji jū pīlyugtu

Gorā un patīseibā.»

Sīvīte Jam teice: «Es zynu, ka atnōks Mesija, kuru sauc

Kristus. Kod Jys atnōks, Jys pasludynōs mums vysu.»

Jezus jai saceja: «Tys asu es, kas ar tevi runoju».

Un šymā breidī pōrnōce Jō mōcekļi un breinōjōs, ka Jys

sasarunoj ar sīvīti. Tūmār nivīns najautōja: «Kū tu nu jōs

gribi? voi «Kōpēc tu runoj ar jū?»

Tod sīvīte atstōja sovu yudiņa trauku un aizgōja uz piļsātu,

un saceja turīnes ļaudim: «Eite, apsaskotit cylvāku, kas

maņ izstōsteja vysu, kū beju darejuse. Vai tik jys nav

Kristus?» Un jī izgōja nu piļsātas un atnōce pi jō.

Pa tū laiku mōcekli Jū lyudze, saceidami: «Rabbi, ēd!» Bet

Jys atbiļdēja jim: «Maņ ir jōād bareiba, kū jyus nazynot».

Tod mōcekli sōce jautōt vīns ūtram: «Voi tod Jam kaids

ādamū ir atnesis?»

Jezus jim teice: «Muna bareiba ir piļdeit tō grybu, kas

mani syuteja, un pabeigt Jō dorbu. Voi tod jyus nasokot:

«Vēļ četri mēneši, un pīnōks pļōve»? Lyuk, es jums soku:

«Pacelit sovas acis un uzlyukojit teirumus, jo tī ir bolti

pļōvei! Pļōvējs jau sajam olgu un īvōc augļus myužeigai

dzeivei, lai ari sējējs prīcōtūs kūpā ar pļōvēju. Jo šeit

pareizs izarōda teicīņs: «Vīns sēj, bet ūtrs pļaun». Es jyusus

izsyuteju pļaut tū, par kū jyus naasat ryupējušīs. Strōdōja

cyti, bet jūs dorbā īgōjot jyus.»

Un daudzi samarīši nu šos piļsātas īticēja jam sīvītes

vōrdu dēļ, kura aplīcynōja: «Jys maņ izstōsteja vysu, kū

beju darejuse!» Tōpēc samarīši, atnōkuši pi Jō, lyudze Jū

palikt pi jim. Un Jys tur palyka divas dīnas. Un vēļ lelōks

ļaužu daudzums īticēja Jō vōrdu dēļ un sivītei saceja: «Mes

tycam na vairs tova stōstejuma dēļ, jo mes poši dzērdējom

un zynom, ka Jys patīsi ir pasauļa Pesteitōjs!»

Tys ir Kunga vōrds.

Voi eisōk Jņ 4, 5–15. 19b–26. 39a. 40–42

LASEJUMS NU JEZUS KRISTUS EVANGELIJA, KŪ
UZRAKSTEJIS SVĀTAIS JŌŅS

Tymā laikā:

Jezus nūnōce pi Samarijas piļsātas, kuru sauce par Siharu,

natōli nu teiruma, kuru Jākubs beja atvēlējis sovam dālam

Jezupam. Un tur beja Jākuba oka. Jezus, nūguris nu ceļa,

apsasāda pi okas. Beja apmāram sastō stuņde.

Te nu Samarijas atnōce sīvīte īsmeļt yudini. Jezus jai saceja:

«Īdūd maņ padzert», tōdēļ ka Jō mōcekli beja aizgōjuši uz

piļsātu nūpērkt ādamū.

Tod šei samarīšu sīvīte Jam atbiļdēja: «Kai gon tu, byudams

jūds, prosi padzert nu manis, kas asu samarīšu sīvīte?»

Jūdi taču nasadzeivōja ar samarīšim.

Jezus atbiļdēja un jai saceja: «Jo tu pazeitu Dīva dōvonu

un zynōtu, kas ir tys, kurs tev soka: «Īdūd maņ padzert», tod

tu poša lyugtu nu Jō, un Jys tev dūtu dzeivū yudini».

Sīvīte saceja Jam: «Kungs, tev nav ar kū īsmeļt, un oka ir

dziļa. Nu kurīnes tod tev ir dzeivais yudiņs? Voi tod tu esi

lelōks par myusu tāvu Jākubu, kas mums deve šū oku, un

dzēre nu tōs gon pats, gon jō dāli, gon jō lūpi?»

Jezus atbiļdēja un jai saceja: «Ikvīnam, kas dzer šū yudini,

otkon slōps. Bet, kas dzers yudini, kū es jam dūšu, tam

nimyužam vairs naslōps. Un yudiņs, kuru es jam dūšu, kļyus

jymā par myužeigajai dzeivei stryuklojūša yudiņa olūtu.»

Sīvīte jam teice: «Kungs, dūd maņ šū yudini, ka maņ vairs

naslōptu un nabyutu jōstaigoj uz šejīni smeļt». «Kungs, es

radzu, ka tu esi pravīts! Myusu tāvi šymā kolnā pīlyudze

Dīvu, bet jyus sokot, ka vīta, kur Dīvu nōkās pīlyugt, ir

Jeruzaleme.»

Jezus Jai atbildēja: «Sīvīt, tici maņ, ka nōk stuņde kod jyus

napīlyugsit Tāvu na jau šymā kolnā un na Jeruzalemē. Jyus

pīlyudzat tū, kuru napazeistat; mes pīlyudzam tū, kuru

pazeistam, tōdēļ ka pesteišona sōcās nu judim. Bet nōk

stuņde, un tei jau ir tagad, kod eistī gūdynōtōji Tāvu pīlyugs

Gorā un patīseibā; un Tāvs vēlejās taidus Jō gūdynōtōjus.

Dīvs ir gors, un tōpēc vajag, ka Jō gūdynōtōji Jū pīlyugtu

Gorā un patīseibā.»

Sīvīte Jam teice: «Es zynu, ka atnōks Mesija, kuru sauc

Kristus. Kod Jys atnōks, Jys pasludynōs mums vysu.»

Jezus jai saceja: «Tys asu es, kas ar tevi runoju».

Un daudzi samarīši nu šos piļsātas īticēja Jam sīvītes vōrdu

dēļ. Tōpēc samarīši, atnōkuši pi Jō, lyudze Jū palikt pi jim.

Un Jys tur palyka divas dīnas. Un vēļ lelōks ļaužu daudzums

īticeja Jō vōrdu dēļ un sivītei saceja: «Mes tycam na vairs

tova stōstejuma dēļ, jo mes poši dzērdējom un zynom, ka Jys

patīsi ir pasauļa Pesteitōjs!»

Tys ir Kunga vōrds.















Copyright © 2013-2016 Romas katoļu Baznīcas Rēzeknes-Aglonas diecēze