Menu:














 


pyrmūdĪna, 5. marts

PYRMAIS LASEJUMS 2 Kēn 5, 1–15a

Nāmana izdzīdynōšona Jordanas yudiņūs.

LASEJUMS NU KĒNEŅU ŪTRŌS GRŌMOTAS

Tamōs dīnōs:

Nāmans, Sirijas kēneņa karaspāka vērspavēļnīks, beja lels sova kunga prīškā un augsti gūdōts, jo caur jū Kungs beja devis uzvaru Sīrijai. Bet šys drūšsirdeigais veirs beja spitaleigs. Nu Sīrijas beja izgōjuši syrōtōji un pōrvaduši gyustā nu Izraeļa zemes mozu meitineiti, kas tagad beja Nāmana sīvys kalpeibā. Jei saceja sovai pavēļneicai: «Kaut muns kungs byutu bejis pi pravīša, kas ir Samarijā! Jys nūteikti jū izdzīdynōtu nu jō spitaleibas.» Tōpēc Nāmans īgōja pi sova kunga un teice jam, saceidams: «Tai un tai runōja meitine nu Izraeļa zemes». Un Sīrijas kēneņš jam atbiļdēja: «Ej! Un es nūsyuteišu vēstuli Izraeļa kēneņam.» Jys, pajēmis leidza desmit talentus sudroba, sešas tyukstūšas syuklu zalta un desmit kōrtas svātku drēbu, devās ceļā un Izraeļa kēneņam aiznese vēstuli, kurā beja šaidi vōrdi: «Kod tu sajimsi šū vēstuli, tod zyni, ka es syutu pi tevis sovu kolpu Nāmanu, lai tu jū izdzīdynōtu nu jō spitaleibas». Izlasejis vēstuli, Izraeļa kēniņš pōrplēse sovas drēbes un īsasauce: «Vai tod as asu Dīvs, ka varātu nūnōvēt un otkon atdzeivynōt? Jo šys taču syuta pi manis, lai es izdzīdynoju cylvāku nu jō spitaleibas? Jemit vāra un skotitēs, vai tik jys nameklej streidu īmesli pret mani!» Bet, kod Dīva veirs Elisejs par tū dabōja dzērdēt, ka Izraeļa ķēneņš asūt pōrplēsis sovas drēbes, jys syuteja jam ziņu, saceidams: «Kōpēc tu plūseji sovas drēbes? Lai jys atnōk pi manis un lai zyna, ka Izraelī ir pravīts.» Tai īsaroda Nāmans ar zyrgim un rotim un apsastōja pi Eliseja noma durovom. Bet Elisejs lyka izīt pi jō syutnim, saceidams: «Aizej un septeņas reizes nūsamozgoj Jordanā. Un tova mīsa atgyus veseleibu, un tu kļyusi teirs.» Nāmans sasadusmōjis aizgōja, saceidams: «Es dūmoju, ka jys izīs ōrā pi manis un stōvādams pīsauks Kunga, sova Dīva, vōrdu, un ar sovu rūku aizskars spitaleigū vītu, un mani izdzīdynōs. Vai tod Abana un Farfara, Damaskas upes, nav lobōkas nakai vysi Izraeļa yudini? Vai tod es tamōs nabyutu varējis nūsamozgōt un kļuyt teirs?» Bet, kod jys dusmēs apsagrīze un devēs prūjom, pi jō pīgōja jō kolpi un jam saceja: «Tāvs, jo pravīts tev byutu licis izdareit lelu lītu, tu nūteikti tū izpiļdeitu, tōpēc vēļ vairōk tagad, jo jau jys tev ir teicis: «Mozgojīs un tu kļyusi teirs!».» Tod jys nūkōpe lejā un īsagremdēja Jordanā septiņas reizes saskaņā ar Dīva veira vōrdim. Un jō mīsa kliva otkon vasala kai moza bārna mīsa, un jys topa teirs. Un, ar vysim sovim pavodūnim atsagrīzis pi Dīva veira, jys gōja un nūsastōja jō prīškā, un saceja: «Patīši es zynu, ka vērs zemes Dīva nav cytur, kai tikai Izraelī. Lyudzu, pījem sova kolpa pateiceibu.»

Tys ir Dīva vōrds.

 

PSALME 42 (41)

Refrens: Muna dvēsele ilgojās pēc dzeivō Dīva. (R. Ps 42, 3)

2 Kai brīds slōpst pēc yudiņa olūtim,

tai muna dvēsele ilgojās pēc tevis, Dīvs.

3 Muna dvēsele slōpst pēc Dīva, pēc dzeivō Dīva;

kod es īšu un nūsastōšu Dīva vaiga prīškā?

Refrens

3 Syuti sovu patīseibu un sovu gaismu,

lai tei mani voda

un aizvad uz tovu svātū kolnu

un tovu teļti.

Refrens

4 Un es īšu pi Dīva oltora,

pi Dīva, kas ir munas prīcas olūts.

Dīvs, muns Dīvs, es slaveišu tevi

ar kūkles skaņom.

Refrens

 

PYRMSEVANGELIJA DZĪDŌJUMS Sal. Ps 130, 5. 7

Lai ir slaveits Dīva vōrds.

Es cereju uz Dīvu un pasaļaunu uz jō vōrdu,

jo Kungs ir ļūti žēleigs un pesteišonu bogōti dōvoj.

Lai ir slaveits Dīva vōrds.

 

EVANGELIJS Lk 4, 24–30

Jezus ir syuteits pi vysim ļaudim.

LASEJUMS NU JEZUS KRISTUS EVANGELIJA, KŪ UZRAKSTEJIS SVĀTAIS LUKASS

Nūnōcis Nazaretē, Jezus sinagogā saceja ļaudim:

«Patīši es jums soku: Nivīns pravīts nav labvēleigi uzjimts sovā tēvijā. Es jums soku patīseibu: «Daudz atraitņu Izraelī beja Elija laikā, kod dabasi palyka aizslāgti trejs godus un sešus mēnešus, tai ka vysā zemē vaļdeja lels bods; tūmār Elijs ni pi vīnas nu tom natyka syuteits, kai tikai pi atraitnes Sidonas Sareptā. Un daudz spitaleigūs Izraelī beja pravīša Eliseja laikā, bet nivīns nu jim natyka škeisteits, kai tikai sīrīts Nāmans.» Tū dzēržūt, vysi sinagogā īsadaga dusmēs. Jī pīsatryuka nu vītom, izmete jū nu piļsātas un aizvede leidz pat kolna kraujai, uz kura jūs piļsāta beja calta, lai jū nūgryustu lejā. Bet jys, izgōjis storp jim, atsatōlynōja.

Tys ir Kunga vōrds.



























Copyright © 2013-2018 Romas katoļu Baznīcas Rēzeknes-Aglonas diecēze