Menu:














 


sastdĪna, 3. marts

PYRMAIS LASEJUMS Mih 7, 14–15. 18-20

Dīvs vysus myusu grākus īmess jyuras dziļumūs.

LASEJUMS NU PRAVĪŠA MIHAS GRŌMOTAS

Kungs, goni sovu tautu ar sovu zizli, sova montōjuma gonompulku, kas mōjoj vīnatnē mežā, dōrzu vydā. Lai jī gonōs Basanā un Gileadā kai seņsenūs laikūs. Kai tovas izīšonas dīnōs nu Egiptes zemes, parōdi mums breinumus. Kurs Dīvs ir tev leidzeigs, kas attōlynoj nūzīgumus un atlaiž grākus atlykušajim nu sova montōjuma? Jys natur myužeigi sovas dusmes, jo jam pateik žāļsirdeiba. Jys atsagrīzs un īsažālōs par mums, sameis vysus myusu nūzīgumus un vysus myusu grākus īmess jyuras dziļumūs. Tu parōdeisi uzticeibu Jākubam, žāļsirdeibu Abrahamam, kū esi zvērējis myusu tāvim kūpš seņsenom dīnom.

Tys ir Dīva vōrds.

 

PSALME 103 (102)

Refrens: Kungs ir žāļsirdeigs un labvēleigs. (R. 8a)

1 Teic, muna dvēsele, Kungu

un vyss, kas ir manī, lai teic jō svātū vōrdu.

2 Teic, muna dvēsele, Kungu

un naaizmērsti, kū jys tev darejis lobu!

Refrens

3 Jys atlaiž vysas tovas vaines

un dzīdynoj vysas tovas vōjeibas.

4 Jys izglōb nu nōves tovu dzeiveibu

un apveļtej tevi ar žēlesteibu un žāļsirdeibu.

Refrens

9 Na vysod jys barās

un na jau myužeigi dusmojās.

10 Jys nadora mums pēc myusu grākim

un naatmoksoj mums pēc myusu vainem.

Refrens

11 Jo, cik augstu ir dabasi pōri zemei,

tik lela ir jō žāļsirdeiba tim, kas jō beistās;

12 cik rītumi ir tōli nu austrumim,

tik tōli nu mums jys ir aiznesis myusu vaines.

Refrens

 

PYRMSEVANGELIJA DZĪDŌJUMS Lk 15, 18

Lai ir slaveits Dīva vōrds.

Es ceļšūs, īšu pi sova tāva un saceišu:

«Tāvs, es sagrākōju pret dabasim un pret tevi!»

Lai ir slaveits Dīva vōrds.

 

EVANGELIJS Lk 15, 1–3. 11–32

Leidzeiba par pazudušū dālu.

LASEJUMS NU JEZUS KRISTUS EVANGELIJA, KŪ UZRAKSTEJIS SVĀTAIS LUKASS

Tymā laikā:

Pi Jezus nōce vysi muitnīki un grēcinīki jō klauseitīs. Bet farizeji un Rokstu zynōtōji kūrnēja, saceidami: «Šys pījam grēcinīkus un ād kūpā ar jim». Tod jys pastōsteja jim šū leidzeibu, saceidams: «Kaidam cylvākam beja divi dāli. Un jaunōkais nu jim saceja tāvam: «Tāvs, dūd maņ tū montas daļu, kas man pīsanōk». Un jys sadaleja jim montu. Pēc dažom dīnom jaunōkais dāls, vysu sajēmis, aizceļōja uz tōlom zemem un tur izškērdēja sovu montu, izlaideigi dzeivōdams. Bet, kod jys vysu beja iztērējis, tamā zemē izacēle lels bods, un jys sōce cīst tryukumu. Jys aizgōja un apsamete pi kaida šōs zemes īdzeivōtōja, un tys jū syuteja sovā teirumā ganeit cyukas. Un jys ilgōjōs ramdynōt izsolkumu ar pōkstim, kū ēde cyukas, bet nivīns jam tū nadeve. Tod apsadūmōjis jys saceja: «Cik daudzim muna tāva olgōdžim ir maizes papylnam, bet es te mērstu bodā! Es ceļšūs, īšu pi sova tāva un jam saceišu: «Tāvs, es sagrākōju pret dabasim un pret tevi un vairs naasu cīneigs sauktīs par tovu dālu. Pījem mani kai vīnu nu sovim olgōdžim.» Un pīsacēlīs jys gōja pi sova tāva. Bet kod jys vēļ beja tōli, jū īraudzeja jō tāvs un īsažālōja, un izasteidze pretim, kryta jam ap koklu un jū nūskupsteja. Bet dāls jam saceja: «Tāvs, es sagrākōju pret dabasim un pret tevi. Es vairs naasu cīneigs sauktīs par tovu dālu.» Bet tāvs saceja sovim kolpim: «Steigšus atnesit vyslobōkōs drēbes un apgērbit jū, uzveļcit jam rūkā gradzynu un kōjōs sandales. Atvedit nūbarōtū teļu un nūkaunit, un mes ēssim un dzīrosim, jo šys muns dāls beja miris un ir otkon dzeivs, beja pazudis un ir atsaradīs.» Un jī sōce līksmōtīs. Bet jō vacōkais dāls beja teirumā. Un, nōkdams atpakaļ un tyvōdamīs mōjom, jys izdzērda muzyku un dejas trūksni. Pasaucis vīnu nu kolpim, jys jautōja, kas tys varātu byut. Tys jam saceja: «Ir pōrnōcis tovs brōļs, un tovs tāvs nūkōve barōtu teļu, tōdēļ ka jū vasalu ir atgivis». Bet jys sasadusmōja un nagribēja īt īkšā. Tod jō tāvs, izgōjis ōrā, sōce jū lyugt. Bet jys atbyldūt saceja sovam tāvam: «Redzi, tik godus es tev kolpoju un nikod naasu pōrkōpis tovu pavēli. Bet tu nikod maņ naīdevi ni kozlāna, lai es varātu pasaprīcōt ar sovim draugim. Un, kod ir pōrnōcis šys tovs dāls, kurs sovu montu ir izšķīdis ar natiklem, tu jō dēļ liki nūkaut barōtu teļu.» Bet jys atbiļdēja jam: «Dāls, tu vīnmār esi pi manis, un vyss muns ir ari tovs. Bet vajadzēja dzīrōt un prīcōtīs, jō šys tovs brōļs beja miris un ir otkon dzeivs, beja pazudis un ir atsaradis.»»

Tys ir Kunga vōrds.



























Copyright © 2013-2018 Romas katoļu Baznīcas Rēzeknes-Aglonas diecēze