Menu:














 


pyrmūdĪna, 26. marts

 

PYRMAIS LASEJUMS Is 42, 1–7

Dīva kolps ir upurāts pasaules pesteišonai.

LASEJUMS NU PRAVĪŠA ISAJA GRŌMOTAS

Tū soka Kungs:

«Lyuk, muns kolps, kuram es paleidzu, muns Izvālātais, kurs pateik munai dvēselei. Es jam devu sovu Goru; jys ness tautom taisneibu. Jys naklaigōs un napaceļs bolsu, jō saucīņs nabyus dzēržams uz īlas. Aizlyuzušu nīdri jys nanūlauzs un nanūdzēss tikkū kvālojūšu dakti; pēc patīseibas jys sprīss tīsu. Jys nazaudēs degsmi un napagurs, koleidz nūstyprynōs vērs zemes taisneibu; un solas gaideis jō pamōceibu.» Tai soka Kungs Dīvs, kas radeja un izplēte dabasus, kas nūstyprynōja zemi un tū, kas nu tōs izaug, kas ļaudim vērs tōs deve elpu un dvašu tim, kas pa tū staigoj. «Es, Kungs, tevi aicynōju taisneibā, jēmu tevi pi rūkas un tevi audzynōju, un nūstōdēju tevi ļaudim par dereibu un tautom – par gaismu, lai tu atvārtu oklajim acis un nu nabreives izvastu gyustekņus, un nu cītuma tūs, kas sēd tymsā.»

Tys ir Dīva vōrds.

 

PSALME 27 (26)

Refrens: Kungs ir muna gaisma un muns glōbējs. (R. 1a)

1 Kungs ir muna gaisma un muns glōbējs;

nu kō maņ beitīs?

Kungs ir munas dzeiveibas sorgs;

par kū maņ baiļōtīs?

Refrens

2 Kod maņ tyvōjōs ļaundari,

lai saplūseitu munu mīsu,

tod jī – muni īnaidnīki un tī, kas mani vojoj,

poši kļyust naspēceigi un aizīt būjā.

Refrens

3 Pat jo karapulki nūsastōtu maņ pretim,

munā sirdī nabyus baiļu;

pat jo izacaltu pret mani kauja,

ari tod es cerēšu.

Refrens

13 Es tycu, ka varēšu redzēt Kunga lobumu

dzeivūs zemē.

14 Gaidi uz Kungu un esi drūsmeigs,

esi styprs sovā sirdī un cerej uz Kungu.

Refrens

 

PYRMSEVANGELIJA DZĪDŌJUMS

Lai ir slaveits Dīva vōrds.

Esi sveicynōts, myusu Vaļdnīk;

tu vīneigais, kas pīdūd myusu grākus.

Lai ir slaveits Dīva vōrds.

 

EVANGELIJS Jņ 12, 1–11

Svaideišona Betanijā.

LASEJUMS NU JEZUS KRISTUS EVANGELIJA, KŪ UZRAKSTEJIS SVĀTAIS JŌŅS

Sešas dīnas pyrms Pashas Jezus aizgōja uz Betaniju, kur dzeivōja Lazars, kū Jezus beja izmūdynōjis nu myrūnim. Un tur jī sareikōja jam maļteiti. Un Marta apkolpōja, bet Lazars beja vīns nu tim, kas kūpā ar jū sēdēja pi golda. Tod Marija pajēme mōrceņu teiras, ļūti dōrgas nardu eļļas un svaideja Jezus kōjas, un tōs slauceja ar sovim motim. Un mōja pīsapiļdeja ar eļļas smaržu. Bet Judass Iskariots, vīns nu jō mōceklim, kurs vālōk jū nūdeve, saceja: «Kōpēc šei eļļa nav pōrdūta par trejssymt denarijim un tī nav izdaleiti nabogim?» Bet jys tū teice na tōdēļ, ka jam ryupātu nabogi, bet gon tōdēļ, ka jys beja zaglis un, naudas kasi pi sevis turādams, pīsasavynōja tū, kas tymā tyka īlykts. Tod Jezus saceja: «Lic jū mīrā! Jei tū uzglobōja munas apbedeišonas dīnai. Nabogi taču vysod ir pi jums, bet es naasu pi jums vīnmār.» Daudzi jūdi uzzynōja, ka jys ir tur. Un tī sanōce na tikai Jezus dēļ, bet ari redzēt Lazaru, kuru jys beja pīcēlis nu myrūnim. Tod augstī prīsteri nūlēme nūnōvēt ari Lazaru, tōdēļ, ka jō dēļ daudzi nūsaškeirs nu jūdim un īticēja Jezum.

Tys ir Kunga vōrds.



























Copyright © 2013-2018 Romas katoļu Baznīcas Rēzeknes-Aglonas diecēze